There is sea and sea ... there is an entire ocean to take care of

01.02.2021 423

 

04-03-2021Bu proje, okyanusları koruyabilecek stratejik eylemleri işlevsel hale getirmeyi ve bu konuda rehberlik sağlamayı amaçlayan uluslararası hareketin bir parçasıdır. Birleşmiş Milletler Örgütü (BM), 2030 gündeminde dünyamızın sürdürülebilir kalkınması için 17 hedef tanımladı. Bunlardan hedef 14 "Deniz yaşamını koruma"dır.

Okyanusla ilgili sorunların listesi uzun ve karmaşıktır; denizdeki fazla plastik sorununu ve bunun deniz ortamında ve insanlarda bulunması ile sonuçları arasındaki ilişkiyi özel olarak ele almaya karar verdik (var olan atığın% 80'i okyanuslardaki plastikten gelir).

Portekiz'deki Moinhos da Arroja Okul Kompleksi, Odivelas belediyesinde yaşları 5-15 arasındaki öğrencilerle dört okuldan oluşmaktadır. Okulun 2020 teması: "There is sea and sea ... there is an entire ocean to take care of". Bu tema ile olan ilişkisini göz önüne alan Agrupamento de Escolas Moinhos da Arroja okulu öğretmenleri, İzmir, Narlıdere Arkas Bilim ve Sanat Merkezi nin kurucu ortaklığı ile bir etwinning projesi başlatma ve deniz sürdürülebilirliği konusunda bir Erasmus+ KA229 projesi geliştirme girişiminde bulundu.

Bu temayı disiplinler arası bir şekilde çalışmak ve farklı öğretim döngülerinden öğrencileri dahil etmeyi planlıyoruz.

AMAÇLARI

Nüfusun dünya çapındaki mevcut yaşam tarzı, denizlerde ve okyanuslarda insanlar için hesaplanamaz sonuçları olan ciddi hasara neden oldu. Tüm deniz dünyası kirlilik, plastik, aşırı avlanma gibi insan faaliyetlerinden büyük ölçüde etkilendi. Bu durumu tersine çevirmek ve deniz ekosistemini korumak için okul içinde ve dışında acil önlemler alınmalıdır: harekete geçme konusunda farkındalık yaratalım!

Bu uluslararası proje için genel hedeflerimiz:

- Birleşmiş Milletler tarafından tanımlanan Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerinden (SKH'ler) bazılarını, özellikle hedef 14'ü - Deniz yaşamını ve tabii ki bunlarla bağlantılı olanları korumak: 12 - Sürdürülebilir Üretim ve Tüketim ve 13 - İklim Eylemi;

- Projeye dahil olan okulların uluslararası / Avrupa boyutunu geliştirmek,

- Öğrencilerin eleştirel ve yaratıcı düşünme, kişilerarası ilişkiler, refah, sağlık ve çevre becerilerini geliştirmek,

- Öğrencilerin ve öğretmenlerin yabancı dilde (İngilizce) iletişim becerilerini geliştirmek;

- Bölgesel, ulusal ve uluslararası düzeylerde vatandaşlık projeleri geliştirmek ve bunlara katılmak;

- Vaka çalışmalarının paylaşılması ve bir dizi didaktik araç geliştirilmesi için ortaklar arasında uluslararası bir işbirliği ağı kurmak;

- Öğrencileri, öğretmenleri, velileri / velileri ve aileleri dahil ederek ve harekete geçirmek.

ÇALIŞMA SÜRECİ

EtwinningLive kullanarak Erasmus + K229 (24 ay) üzerinde geliştirilecek aktiviteler:

1 - Farklı seviyelerden / öğretim döngülerinden ve farklı branşlarda öğretmenlerden oluşan pedagojik ekiplerin oluşturulması;

2- Müfredatla bağlantılı olarak, Okyanusların ve Deniz Yaşamının sürdürülebilirliğinin önemi konusunda farkındalık yaratmayı amaçlayan kolaylaştırıcı faaliyetler: deniz plastikolojisi oturumları,

ele alınan konuyla ilgili bilgi okuryazarlığı oturumları; farklı deniz ekosistemlerine yaklaşım;

3 - Saha gezileri (hareketlilik anında gerçekleşir);

4 - Bu alanda tanınmış çalışmaları olan okul dışındaki kuruluşlar tarafından geliştirilen çalıştaylara katılım;

5 - Yerel toplulukla bilinçlendirme faaliyetlerinin teşvik edilmesi;

Çalışma metodolojisi olarak proje metodolojileri ve Jigsaw metodolojisi uygulanır. Bu metodoloji, uzman öğrencilerin farklı konuları daha genç öğrenci gruplarına açıklamaya devam etmelerini

amaçlamaktadır.

BEKLENEN SONUÇLAR

1 - Her okulda, müfredatın bu konudaki dikey ve bütünsel yapılanmasını teşvik eden pedagojik ekiplerin oluşturulması;

2 - Ortak olarak Öğretmen Eğitim Merkezlerine veya diğer benzer kuruluşlara sahip olan akredite eğitim faaliyetlerinin tasarımı ve geliştirilmesi;

3 - Bu konuyla ilgili, projenin bitimini takip eden yılda geçerli olacak ve bir kaynak temelini kapsayan ortak bir programın geliştirilmesi;

4 - Coğrafi okuryazarlığı teşvik eden, yerel işaretler yaratan, ziyaret edilen yerlerin fotoğraflarını ve videolarını ekleyen, geliştirilen faaliyetleri tanımlayan, toplanan materyallerin tür ve miktarlarını

tanımlayan ve projenin sonuçlarından bazılarını yayan Google Earth Aracının kullanımı;

5 - Tüm ortak okulların katılımıyla, İngilizce olarak yazılacak ve ilgili okulların tüm dillerine çevrilecek olan toplu bir e-kitabın oluşturulması;

6 - Gelecekteki uygulamalar için etki değerlendirmesi ve tavsiye;

7 - Çevresel aktivizm faaliyetlerine katılım.

 

Proje Sorumlu Öğretmeni

Hatice Buket Yereli (İngilizce Öğretmeni)

Nevin Yıldırım (Biyoloji Öğretmeni)

Hale Bilek Kaya (İngilizce Öğretmeni)

İLETİŞİM

Adres:
HUZUR MAH. BAHAR SK. ARKAS ANADOLU DENİZCİLİK MESLEK LİSESİ ÖĞR. YURDU SİTESİ NO 3B NARLIDERE / İZMİR


Telefon
(232) 234 2900


e-Posta Göndermek İçin Tıklayın